تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی انگیزه در مدیریت



شناسه محصول: 591084
موجود

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی انگیزه در مدیریت

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 7800تومان

برچسب ها :

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی انگیزه در مدیریت

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی انگیزه در مدیریت

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی انگیزه در مدیریت

تعداد صفحات:32

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

تعریف انگیزه :

ميل به كوششش فراوان در جهت تامين هدفهاي سازمان به گونه اي كه اين تلاش در جهت ارضاي برخي از نيازهاي فردي سوق داده شود.

يكي از فعاليتهاي مدير اين است كه موجبات انگيزش كاركنان را در سطح بالايي از عملكرد فراهم سازد بدين معني كه اطمينان يابد كه افراد كار مي كنند بطور منظم سر كار حاضر مي شوند و سهم مثبتي در رسالت سازمان دارند عملكرد شغلي به توانايي محيط و همچنين انگيزش مرتبط است.

نياز به عنوان يك واژه فني حالتي دروني است كه باعث مي شود نتيجه پي آمد خاص جالب به نظر برسد يك نياز ارضا شده تنش ايجاد مي كند و در نتيجه در درون فرد نوعي سائقه يا پويايي بوجود مي آورد اين پويايي موجب بروز نوعي رفتار پژوهشي در فرد مي شود و او در پي تامين هدفهاي ويژه اي بر مي ايد اگر آن هدفها را تامين كند نياز مزبور ارضا مي شود و در نتيجه تنش كاهش مي يابد .

بنابر اين مي توان گفت كه كارگر يا كارمندي كه تحري شده و داراي انگيزش است در وضعي به سر مي برد كه تنش دارد.(يعني بين فرد و محيط او نوعي عدم تعادل بوجود مي آيد)

او براي رهايي از اين تنش دست به اقدام مي زند و تلاش و كوشش مي كند . هر قدر اين تنش بيشتر باشد سطح يا ميزان تلاش و كوشش بيشتر خواهد شد. اگر اين تلاش و يا كوشش به صورت موفقيت آميزي ، به ارضاي نياز منجر گردد. تنش كاهش مي يابد ، ولي از آنجا كه رفتار فرد در سازمان مورزد نظر ماست ، فعاليتي كه در جهت كاهش مي يابد تنش صورت مي گيرد بايد در راستاي هدفهاي سازمان باشد . بنابر اين در تعريفي كه از انگيزش داريم اين معنا هم گنجانده شده كه نيازهاي فرد با هدفهاي سازمان سازگار است و هيچ مغايرتي با آنها ندرد . اگر چنين وضعي وجود نداشته باشد فرد يا كارگر تلاش و كوشش زيادي مي نمايد كه در واقع در جهت مخالف منافع سازمان صورت مي گيرد و نكته جالب اينجاست كه اين نوع كوششها و تلاشها چيز غير عادي نيستند . (ايران نژاد پاريزي- ساسان گهر، 380،1377)

تحولات تاريخي انگيزش:

تحولات تاريخي در زمينه انگيزش به چند علت حائز اهميت است اگر چه اين نظريات هميشه صائب نبوده اند ولي از يك جهت مبناي انديشه معاصر را درباره انگيزش تشكيل مي دهند اين نظريات معمولا بر عقل سليم مبتني بوده اند . آگاهي ازط محاسن و معايب آن به مديران كمك مي كند بينش بيشتري در مورد انگيزش كاركنان در محل كار داشته باشند و از نقاط ضعف بپرهيزند.

تحويل انديشه مديريت در زمينه انگيزش كاركنان سه مرحله متمايز را پشت سر گذاشته است كه عبارتند از سنتي ، روابط انساني و منابع انساني .

مدل سنتي:

مدل سنتي انگيزش با نام فردريك وينسلو تيلور[1] و مكتب مديريت علمي همراه است . تيلور اولين كسي بود كه كار آمد ترين شيوه را براي اجراي وظايف كاركنان تعيين كرد و براي اينكه اين وظايف دقيقا مطابق ويژگيها و استانداردهاي تعيين شده اجرا شود به انگيزش كاركنان توجه كرد . او معقد بود كه كاركنان صرزفا با پول بر انگيخته مي شوند به همين جهت او از بهره گيري از سيستم هاي محركهاي دستمزدي طرفداري مي كرد كه به موجب آن اگر كارگران توليد بيشتر از استاندارد داشتند مبلغ بيشتري به آنان پرداخت مي شد.

فرضيه هاي اصلي كه اين الگو را مي ساخت ايند بود كه مديران بهتر از كازرگران كار را مي شناسند كارگران اساسا تنبل هستند و فقط با پول برانگيخته مي شوند.

اعضاي ديگر اين مكتب فرانك و ليليان گيلبرت[2]كار برد محركهايي براي برانگيختن كاركنان را مطالعه كردند توجه آنها به اين نكته جلب شد كه ترفيعها پرداخت بيشتر ساعتهاي كار كوتاهتر كار و رزروهاي تعطيل همه محركهي با قدرتي هستند به خصوص اگر اين محركها با نيازها و علايق كاركنان تناسب داشته باشند. (الواني – معمار زاده 92،1374 )

مدل روابط انساني:

التون مايو[3]و ساير پژوهشگران روابط انساني دريافتند كه كسالت آور بودن و تكراري بودن بسياري از وظايف انگيزش را كاهش مي دهد. در حاليكه روابط اجتماعي موجب ايجاد انگيزش مي شود. نتيجه آشكار اين مطالعات چنين بود كه مديران بايد به نيازهاي اجتماعي كاركنان توجه كنند و ب ايجاد احساس مفيد و مهم بودن در آنان كاركنان را بر انگيزانند به همين جهت اين الگو مديران را مجبور كرد كه آزاديهايي براي تصميم گيري در روابط با وظايفشان به كاركنان بدهند و همچنين اطلاعات بيشتري درباره هدفهاي مديران و سازمان در اختيار كاركنان بگذارند زيرا پژوهشگران دريافتند كه كاركنان به تنظيم هنجارهاي گروهي مانند ميزان يا سرعت كار تمايل دارند ومديران همچنان بايد به گروههاي كاري غير رسمي توجه داشته باشند طبق ان نظريه وجود انگيزهخ مانند رضايت شغلي موجبات بالا رفتن عملكرد كاركنان مي شود اما ديدگاه روابط انساني بيشتر سوالات مربوط به رفتار انسان را بدون جواب باقي گذراده است .(محمد زاده –مهروژان.126-125،1375)


 

خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود آرشیو مقالات رشته مديريت با فرمت ورد 500 فایل


این پکیج شامل آرشیو مقالات رشته مديريت با فرمت Word مناسب برای فروشگاه های اینترنتی و کافی نت ها   ۱۶۰ نکته در مديريت نقش IT در توسعه اقتصادی و شاخص های توسعه اقتصادی « طرح ریزی توزیع نیازمندیها » «طراح

ادامه مطلب  
پاورپوینت-ارزيابي عملكرد در مديريت- در 116 اسلاید-powerpoin-ppt


ارزيابي عملکرد1) هدف اصلی از ارزيابي عملکرد کارکنان را بیان کنید و به طور خلاصه، مورد بحث قرار دهید؟منظور از ارزيابي عملکرد، فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی، مورد بررسي و سنجش قرار

ادامه مطلب  
راهبرد و مديريت منابع انسانی


        درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. پروژه پیش رو مربوط به راهبرد و مديريت منابع انسانی می باشد. این پروژه دارای 70 صفحه و به صورت word  و pdf می باشد.&nb

ادامه مطلب  
جزوه-ارزشیابی عملكرد كاركنان-در قالب word- در 60 ص


ارزيابي عملکرد1) هدف اصلی از ارزيابي عملکرد کارکنان را بیان کنید و به طور خلاصه، مورد بحث قرار دهید؟منظور از ارزيابي عملکرد، فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی، مورد بررسي و سنجش قرار می‌گیرد

ادامه مطلب  
پایان نامه عملكرد مناطق عملیاتی انتقال گاز با مدل منشور عملكرد و تكنیك شبه تحلیل پوششی داده ها


این فایل در قالب ورد وقابل ویرایش در 170 صفحه می باشد.فهرست مطالب مقدمهمساله اصلی تحقيق..تشریح و بیان موضوعضرورت انجام تحقيق .سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته..اهداف اساسی تحقی

ادامه مطلب  
تحقيق در مورد توسعه تاریخی-روانشناسی-ورزشی


28 صفحه word |فونت tahoma سایز 14| قابل اجرا در آفیس 2007 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپبخشی از تحقيقانگیزشاگر بخواهیم کلیه ی مفاهیم این تحقيق را با یک کلمه بیان کنیم، آن کلمه انگیزش است. نوعی خاص از انگیزش یا

ادامه مطلب  
پروژه و تحقيق- ارزشیابی ودستورالعمل ارزيابي عملکرد مدیران و کارکنان - در 60 صفحه-docx


 1) هدف اصلی از ارزيابي عملکرد کارکنان را بیان کنید و به طور خلاصه، مورد بحث قرار دهید؟منظور از ارزيابي عملکرد، فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی، مورد ب

ادامه مطلب  
تحقيق در مورد مدیر و مديريت در سیره نبوی


فرمت فایل:WORD(قابل ویرایش)تعداد29 صحفه  مقدمهبخش اول: مديريت در سیره نبوی تعریف مديريت مديريت اسلامی در سیره نبویرابطه مديريت با اسلامبخش دوم: نقش مدیر، مبانی مديريتی سیره نبوی نقش مدیر در برقراری روابط انسانیمديريت كلاس درسان

ادامه مطلب  
بررسي عوامل مؤثر بر انگیزش كاركنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش


این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 104 صفحه می باشد. فهرستچکیده. ۱فصل اول.. ۲کلیّـات تحقيق.. ۲مقدمه : ۳بیان مسئله : ۴سؤال پژوهش… ۵هدف های تحقيق : ۶فرضیه های تحقيق : ۶اهمیت و ضرورت تحقی

ادامه مطلب  
تحقيق روشهای تست و ارزيابي وب سایت و برنامه های سازمانی


مقدمه 5فصل اول 7بیان ضرورت و معیارهای ارزيابي در صفحات وب 71-1مهارت ارزيابي اطلاعات 81-2 مفهوم مهارت اطلاع یابی 81-3 مفهوم تفکر انتقادی 81-4 - ضرورت ارزيابي اطلاعات در عصر اطلاعات: 91-6 ارزيابي صفحات وب 121-7 معیارهای ارزیا

ادامه مطلب  
logo-samandehi